måndag 27 februari 2012

Restaurang och café MT

Förvaltningen var och inspekterade oss idag. Det tog lång tid och eftersom vi satt i den gamla iskalla delen av skolan så blev rejält nedkyld. Inspektionen gick bra men jisses vad jag frös. Brr! Hur kallt får det vara på en arbetsplats?
När jag kom tillbaka till fritids blev jag uppvärmd av minipizzor serverade på restaurang MT. Pizzorna var superbilliga. Endast 20 kr per styck! Det gick inte att betala med kontanter utan endast med kort. Korten var gjorda av papper så pizzorna blev verkligen billiga.
När jag åt min pizza satte sig restaurangpersonalen ner för att lotta ut de olika arbetsuppgifterna. Det gick så där eftersom alla redan hade provat på allt. Personalen tog en rast och vi promenerade till affären för att köpa ingredienser till en kladdkaka. När vi kom tillbaka passade vi på att bjuda de äldsta barnen på förskolan att komma till vårat café.
Elvira och Wille bakade ihop kakan och den övriga personalen möblerade om restaurangen till ett café. De yngre barnen kom in till oss och blev serverade kladdkaka med glass. Mums!


Undrar vad det blir för skoj på fritids imorgon?
Det är alltid spännande att komma till mitt arbete där leken är i fokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar