måndag 13 februari 2012

Måndag på fritids

Skinande solsken idag när förskoleklassen gick iväg med skovlar på Wilmas pulka till tallkojorna. Solen gassade på och vi blev tvungna att öppna upp vinterkläderna. Härligt!



Några byggde en mur i myskojan, andra skottade i lekkojan och två flickor byggde en snölykta och en liten snögubbe. Flickorna hittade också några harpluttar som vi tittade på innan det var dags att gå tillbaka på den vinterfina grusvägen.


"Du kan en massa namn på stenar, blommor och hur man gör i naturen men att pyssla är du kass på Marie-Louise." Så sa Linnea till mig för några veckor sedan när jag inte förstod hur man skulle fläta med plastbanden, trots Emmys ihärdiga försök att förklara för mig.
Visa ord från en 9-åring men idag satte jag mig ändå och gjorde hjärtan av ståltråd och pärlor.
Övriga aktiviteter på vårat fritids idag var tillverkning av hjärtan med garn och tapetklister, lek i gympasalen och lek ute. Clara lärde Moa hur man lägger upp en egen hemsida. Flickorna fotade, la in bilderna i datorn och skojade till bilderna.
En dag på fritids.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar