söndag 5 februari 2012

Det straffar sig

Det straffar sig alltid på något sätt att ta sig till arbetet trots att man inte är fullt frisk.
Vi behövde planera de närmaste veckorna och jag behövde få iväg februariinformationen till alla föräldrar. Dessutombehövd jag leta efter mitt nyaste minne med tvåornas hembygstexter, så jag tycket att det var dags att vara frisk.
Nåväl..
Använde eftermiddagen till att bland annat skriva informationen. Det gick sakta. Behövde vara med barnen också. Huvudet och kroppen var inte riktigt på plats och det blev många fel när jag skrev.
När jag äntligen var klar och hade sparat infot i pdf uptäckte jag att texten hade hamnat på två sidor. Gillar inte sånt men det var för sent att rätta till! Skickade iväg informationen och kopierade till de föräldrar som vill ha meddelande i handen.
Äntligen hemma och utpumpad i soffan kollade jag mina mail. Anneli hade mailat och påpekat att jag har skickat januariinfot. Suck!
Nya tag och ett nytt utskick trots en febrig fredagkväll.

Det straffar sig att försöka arbeta trots att man inte är riktigt pigg och förutom alla felen med utskicket så blev det två dagars vila till här hemma.
Hade hellre velat åka skidor.

Får naturligvis skylla mig själv men vill bara berätta om hur det kan bli när man tror att "världen går under" om man inte är på plats.
Eller kanske var det så att jag hade så tråkigt här hemma...............

Hittade inte minnet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar