torsdag 22 november 2012

Bedömningsfritt

Lärare och elev á la Ankan City i skogen vid Ulla Hau.
Jag är lärare, har fått min lärarlegitimation och har behörighet som mer än väl täcker en heltidstjänst. Det kan vara bra att ha ifall jag får för mig att arbeta som lärare igen. Vilket inte är så troligt.
I mitt arbete på fritids med samlad skoldag kan jag "smyga in" delar av skolarbete utan att behöva tänka på "The Big 5", formativ kontra summativ bedömning samt allt annat som har med betygssättning att göra.
Exempel:
När tvåorna indelade i fasta grupper arbetar med alfabetet och atlasen då är det inte svenska och geografi som är den huvudsakliga uppgiften utan den sociala samvaron och samarbetet som tränas i första hand.
Allt enligt läroplanen för fritidshemmen.

Känns bra att vara bedömingsbefriad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar