onsdag 3 december 2014

Sjukt fritids - Hur blir det när all personal är sjuk?

Här hostas det och aldrig går det över. Känns det som.
Jag är inte den enda på vårat fritids som är sjuk just nu och det är tungt för Helené som får dra hela lasset med vår vikarie Annie och andra extra vikarier.
Undrar hur chefen gör när all ordinarie personal är sjuk?

Äventyret med Ekke har blivit uppskjutet två gånger. Först blåste det storm och i måndags var jag sjuk. Nu måste jag bli frisk så att vi kommer ut i skogen på måndag så att inte Ekkes leksaker och äpplen inte försvinner under den eventuella snön.
Bildlektionerna med årskurs 3 och 2 har också blivit uppskjutna på grund av min hosta. Det är lugnt med tvåorna men treorna skall få måla ett Luciatåg i verklig storlek så det blir kanske en extra lektion nästa vecka. Tåget måste upp på väggen innan Lucia!

Idag är vår sista skogsdag för terminen och jag vet inte hur Helené och kompani tänker göra. Vädret är grått men det är uppehåll så det kan bli en bra eftermiddag i skogen. Hade hellre varit där än hostandes här hemma i sängen.

Vill man inte klä på sig så här års blir
det kallt i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar