onsdag 5 mars 2014

Från kaos till lugn (nästan)

Onsdag
Nästan alla våra inskrivna barn är på fritids.
Tre av personalen är sjuka varav två arbetar på fritids den här dagen.
Panik!
Det dröjde länge (tyckte jag) innan vikarieförmedlingen hade hittat en vikarie så jag hann med att fråga förskolan om hjälp samt hunnit tänka tusen tankar om en eventuell tidigare stängning av fritids.
Jag slutar 15.30, Lotta 16.30 och vikarien måste vara kvar till 18 och stänga.
Panik igen!
Det löste sig (tror jag).
Lotta fick ta med sig de sena barnen in till förskolan när hon slutade och vikarien Tim fick ta hand om "klockan fem barnen", städa, stänga och gå in till förskolan.
Tur att det finns vikarier, förskolan och Lotta!
Mitt kaos blev till ett lugn när barnen kom till fritids efter en hel dags skridskoåkning. Fritids fylldes med trötta och nöjda barn som satte sig ner för att rita, bygga och pyssla.
Skulle vara jättebra med flera hela dagar med idrott på skoltid!
Eller kanske är det "slös med en hel skoldag" som Astrid i ettan sa.

PS Alla var inte så trötta ... Ettorna hade fullt upp med att lattja med sin unga praktikant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar