torsdag 12 december 2013

Bild med treorna (och lite annat)

Luddes metallskräpsljusstake.
Med metallskräp och färdiga ljushållare har eleverna i klass två och tre skapat helt unika ljusstakar.
Ludde behövde inga ljushållare utan hade med sig muttrar perfekta att sätta ljus i. Tjusigt!
Återvinning helt anpassad till läroplanen.
(Egentligen har jag valt att sluta arbeta som lärare men jag tycker det är ok att fortsätta som bildlärare för de yngsta eleverna.)

Trolldegsstjärnor
Temat på fritids just nu är stjärnor. Bland annat har barnen bakat pyntstjärnor av trolldeg. Vi har pyntat fritids med olika stjärnor. Det måste vara extra "stjärnigt" imorgon när vi bjuder föräldrarna på Stjärntåg med underhållning och hämtfika med alldeles fritidsbakade stjärnpepparkakor.





Gulliga små stentomtar tillverkade av förskoleklassen. Helen och Adam plockade sten från stranden för någon vecka sedan och med stenarna, små kottar, kvistar och andra små naturföremål limmade barnen med lite hjälp ihop sina egna tomtestileben.
Här var jag inte med men jag tyckte de var så fina att jag var tvungen att fota.

Vill bara visa att det finns mycket som man kan göra fina saker av utan att köpa en massa halvfärdigt material.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar