onsdag 7 mars 2012

Bad i Fårösund


Bild från Gotlands IdrottsCenters hemsida.
Idag var det 2:a-flickornas tur att få åka till simhallen i Fårösund och bada.
Det är visserligen dubbelt så långt dit som till simhallen i Visby men på vårat fritids tycker vi att det är en bättre bassäng som passar oss perfekt.
Inte så många besökare, bassängen är endast 18 meter lång och den saknar trampoliner. Det gör att elevernas badstund blir mera "lättvaktad".
Naturligtvis vill eleverna att vi vuxna skall hoppa i bassängen och vara med och leka men både jag och Helene som var med i dag föredrar att vara runt kanterna för säkerhetens skull.
Men, men ... när flickorna kom tillbaka till fritids kunde de skryta med inför pojkarna att de hade fått i mig i bassängen. Ägnade nämligen den sista tiden av badstunden till att hämta upp ringar från botten. Flickorna hade överskattat sin förmåga att dyka och slängt ringar lite för djupt. Så jag fick "uppoffra" mig och klä av mig mjukisbyxorna och tshirten för att leta ringar.
Gjorde inget. Baddräkten fanns under kläderna och jag gillar att dyka och simma.

Vi är tacksamma för vår fritidsbuss som har gjort det möjligt för oss att ta våra elever i små grupper till simhallen under den mörkare tiden av året. Den har gett oss gemenskap, rörelse, motion och glädje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar