onsdag 25 januari 2012

Att arbeta på fritids en onsdag

Började jobbet 7.30 idag. Hämtade de elever som lämnas tidigt på Ankan.
Alla verkade glada över den nya snön och det kallare vädret.
Förmiddagen ägnade jag åt SO med årskurs 2 och skolans Familjegrupper.
11.30 öppnade fritids med att jag tog hand om fritidsklassen. Idag hoppade vi över biblioteket och stannade ute i det härliga vintervädret. Eleverna åkte pulka och byggde med snö.
Vid 12.30 fick fem av flickorna i förksoleklassen åka med Helen och Louise till badet i Fårösund. Jag följde våra fritidselever som skulle åka hem med bussen och resten av eleverna samlades och åt frukt innan resten av fritidsdagen satte igång.
50 minuter matrast! Det är veckans längsta rast för mig. Skönt att få vila öronen lite.
De av våra elever som slutade skolan 12.30 gick ut för att fortsätta gotta sig i den kalla snön.
Ingrid gjorde iordning mellis och vid tvåtiden satte sig alla ner för att äta. Utom jag och eleverna som skulle åka hem med bussen 14.15.
Gick in och presenterade dagens aktiviteter. Därefter satte eleverna upp sina namnbilder på aktivitetstavlan.
För de som inte var med på badet fanns det bara ute och inne att välja på idag och jag var inne med hälften av eleverna. Hjälpte eleverna med att hitta vad de ville göra och i vilka rum de skulle vara i. Idag blev det legobygge i köket, dansträning med utklädning i "lugna rummet", målning i verkstaden och plus-plusbygge i ateljén.
Melwin utmanade mig i Fia med knuff och jag förlorade för andra gången i rad.
Utegänget kom in och en del satte sig ateljén för tova hjärtan, eleverna började bli hämtade och så småningom kom badgänget tillbaka. De hade haft kul.
Helen hämtade de elever som skjutsas hem till Tingstäde med Fritidsbussen.
Tog kort på målningarna som eleverna målade med mig igår. De hade målat blommor i vas med en tulpanbukett som förebild. La in bilderna på fritids blogg.
Slutade kl 17.
En dag på Stenkyrka fritidshem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar